Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου.
Συνδέει τρεις Περιφέρειες -Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και την Πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.
Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος προσφέρει μια αναβαθμισμένη και ασφαλή σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα προς και από το λιμάνι της Πάτρας, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις τουριστικές περιοχές, ενισχύοντας τις εξαγωγές και την αγροτική παραγωγή.
Η Ολυμπία Οδός τον Μάρτιο 2022 πέρασε σε μια νέα εποχή, με την κατασκευή ενός νέου τμήματος που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία.
Η ολοκλήρωσή της Πατρών-Πύργου θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.
Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα έρθει να δώσει στην περιοχή την ευκολία της οδικής πρόσβασης και σε ολόκληρη την περιφέρεια τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και το αναπτυξιακό περιβάλλον της με βιώσιμες δραστηριότητες οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά.
Με την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στο Έργο Παραχώρησης, η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιόμετρα.
Τμήμα | Μήκος | Περιγραφή |
ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΚΟΡΙΝΘΟΣ Α/Κ Θήβας-Ελευσίνας έως Α/Κ Αρχαίας Κορίνθου | 64 χλμ. | Υφιστάμενος αυτοκινητόδρομος – εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης |
ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ Α/Κ Αρχαίας Κορίνθου έως Α/Κ Κ1 της Περιμετρικής Πατρών | 120 χλμ. | Κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου στην υφιστάμενη χάραξη |
ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ Ευρεία Παράκαμψη Πατρών: Από τον πρώτο Α/Κ (Κ1) έως τον τελευταίο Α/Κ (Κ7 Μιντιλόγλι) | 18 χλμ. | Υφιστάμενος αυτοκινητόδρομος – εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης |
ΠΑΤΡΩΝ - ΠΥΡΓΟΥ Α/Κ Μιντιλογλίου έως Α/Κ Πύργου | 75 χλμ. | Κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου 13 χλμ. σε υφιστάμενη χάραξη και 62χλμ. σε νέα χάραξη |
Σύνολο | 277 χλμ. |
*Α/Κ: Ανισόπεδος Κόμβος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |||||
---|---|---|---|---|---|
Τμήμα | Ελευσίνα - Κόρινθος | Κόρινθος - Πάτρα | Περιμετρική Πάτρας | Πάτρα - Πύργος | ΣΥΝΟΛΟ |
Κόμβοι | 11 | 13 | 5 | 8 | 37 |
Άνω διαβάσεις | 13 | 22 | 3 | 27 | 65 |
Κάτω διαβάσεις | 37 | 140 | 27 | 37 | 241 |
Γέφυρες | 16 | 47 | 17 | 15 | 95 |
Σήραγγες | 5 | 12 | 12 | - | 29 |
Μήκος Σηράγγων (μ.) | 4.473 | 16.011 | 5.117 | - | 25.601 |
Οχετοί | 154 | 165 | 50 | 150 | 519 |
ΣΕΑ | 1 | 5 | 0 | 2 | 8 (15)* |
Τεχνικές Βάσεις /ΚΔΚ | 1/1 | 3/1 | - | 1 | 5 |
Συνολικό μήκος (χλμ.) | 64 | 120 | 18 | 75 | 277 |
*όλα τα ΣΕΑ είναι διπλά (και στις 2 κατευθύνσεις) εκτός από το ΣΕΑ Ζευγολατιού (που είναι μόνο στην κατεύθυνση προς Αθήνα)
Από την πρώτη μέρα του Έργου Παραχώρησης το 2008 ξεκίνησαν κατασκευαστικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υφισταμένων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου (Ελευσίνα-Κόρινθος και Περιμετρική Πατρών), οι οποίες περιλάμβαναν μεταξύ άλλων:
Μέχρι σήμερα έχουν επιθεωρηθεί οι 111 Γέφυρες, οι 17 σήραγγες και οι 102 τοίχοι αντιστήριξης των υφιστάμενων τμημάτων και έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και επισκευής όπου ήταν αναγκαίο, ενώ ακολουθούνται καινοτόμες πρακτικές για τη διαρκή παρακολούθηση και επιθεώρηση των μεγάλων τεχνικών έργων.
Η Κορίνθου - Πατρών ήταν από τα δυσκολότερα έργα που κατασκευάστηκαν στη χώρα, καθώς ήταν ο μόνος αυτοκινητόδρομος που κατασκευαζόταν ενώ ταυτόχρονα ήταν σε λειτουργία.
Η διαπλάτυνση και ανακατασκευή της Κορίνθου - Πατρών ήταν σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη. Οι ιδιαιτερότητες του έργου επιγραμματικά ήταν:
H Νέα Κορίνθου – Πατρών σε νούμερα | ||||
---|---|---|---|---|
Τμήμα | Νέος Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Πάτρα | |||
Κόμβοι | 13 | |||
Άνω διαβάσεις | 22 | |||
Κάτω διαβάσεις | 140 | |||
Σήραγγες | 12 | |||
Γέφυρες | 47 | |||
Συνολικό Μήκος Σηράγγων | 16χλμ | |||
Οχετοί | 165 | |||
ΣΕΑ | 5 | |||
Τεχνικές Βάσεις /ΚΔΚ | 3/1 | |||
Συνολικό μήκος (χλμ.) | 120,00 |
Στα τρία εργοτάξια της Πατρών – Πύργου που έχουν ήδη αναπτυχθεί εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν περίπου 800 εργαζόμενοι.
Το πρώτο τμήμα των 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Τα υπόλοιπα 62 χλμ. είναι κατασκευή σε νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.
Κόμβος | Χ.Θ. |
Μιντιλόγλι (H/K) |
0+000 |
ΒΙ.ΠΕ. |
6+950 |
Κάτω Αχαϊά |
17+760 |
Βάρδα |
33+040 |
Κυλλήνη |
46+020 |
Γαστούνη |
53+675 |
Αμαλιάδα |
62+680 |
Πύργος |
73+840 |
Η ταυτόχρονη κατασκευή και λειτουργία του πρώτου τμήματος των 13 χιλιομέτρων.
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
για να λαμβάνετε ενημερώσεις για τις δράσεις και τα νέα της Ολυμπίας Οδού!
Τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών
22960 95555
customercare@olympiaoperation.gr
Δευτέρα έως Παρασκευή (08.00-18.00) και Σάββατο - Κυριακή (10.00-18.00)
Τηλέφωνο Έκτακτης Ανάγκης
1025
Τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών
22960 95555
customercare@olympiaoperation.gr
Δευτέρα έως Παρασκευή (08.00-18.00) και Σάββατο - Κυριακή (10.00-18.00)
Τηλέφωνο Έκτακτης Ανάγκης
1025